|
www.passatb4.fora.pl Forum Internetowe poświęcone Volkswagenowi Passatowi B4/Przejściowka/Uśmiech/1993-1996
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlodyc
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:58, 27 Lut 2008 Temat postu: sprawdzenie poziomu oleju w automacie 96r 110 HP |
|
|
witam
jestem tutaj nowy i na wstepie witam uzytkownikow B4
a wiec, od 2 dni posiadam to cacko z 96 r variant, 1,9 TDi 110 KM 260 tys km w automatycznej skrzyni.
auto przyjechalo z niemiec na kolach i wszystko pieknie dziala, jedyne zastrzezenia to skrzynia, mianowicie, po uruchomieniu zimnego silnika, wtsteczny bieg zalacza idealnie ale jak dam na D to jest jakis zmulony przez chwile, ciagnie jak by chcial a nie mogl, a potem za dlugo trzyma 3 bieg, podejzewam ze jest za niski poziom oleju w skrzynce i tu jest problem gdzie jest bagnet zeby sprawdzic jego poziom?? przeszukalme cala komore silnika i nic zglupialem, jesli nie ma bagneta to co dalej? jaki olej trzeba zalac nowy, ile i przypuszczalny koszt wymiany bo podejzewam ze trzeba bedzie od tego zaczac.
bede bardzo wdzieczny za porade, bo auto musi mi sluzyc od reki a nie chce na dzien dobry nic pospuc przez niewiedze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
doktor
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:44, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
witam,
też jestem tutaj nowy- dzis odwiedziłem ta stronę pierwszy raz.
Ale od ponad roku jestem posiadaczem passata variant 96 r, 1,9 TDi
110 KM podobny przebieg i w automatycznej skrzyni. Auto też przyjechało z niemiec i pierwszą zmianę oleju( ATF-VA <żółty> 30 pln/l - ilość do wymiany 3l, całkowita 5,3l) w skrzyni (razem z filtrem ok. 90 pln, żeby go wymienić trzeba odkręcić miskę olejową skrzyni) zrobiłem u mechanika (koszt 50 pln).
Nie wszystkie warsztaty chciały się tego podjąć.
W pewnym momęcie postanowiłem kupić książkę o eksploatacji
i naprawie passata (nie jestem z niej do końca zadowolony) i myślę że następną wymianę oleju (wg książki po 60000 km) mógłbym przeprowadzic sam.
Jeżeli chozi o sprawdzenie poziomu oleju to nie będę sie wymądrzał
i zacytuję ksiażkę:
-wymontować dolną osłonę ochronna przedziału silnika
*warunki wstępne podczas sprawdzania poziomu oleju:
-temp. oleju powinna wynosic 35*C do 45*C
-silnik powinien pracowac z prędkością obrotową biegu jołowego
-samochód powinien stać na poziomej, równej nawierzchni
-wszystkie odbiorniki pobierające duży prąd powinny być wyłączone
-wykręcić korek spustu oleju ze skrzyni biegów (nie wyjmowac rurki kontroli poziomu i suszczania oleju)
-poziom oleju jest właściwy, jeśli z otworu rurki kontroli poziomu olej wypływa pojedyńczymi kroplami.
Tyle ksiażka, ja dodam jeszcze,że wlew oleju znajduje się w misce olejowej skrzyni od przodu (u mnie taka czarna plastikowa fajka - korek jest na zatrzask, więc trzeba ostrożnie ściągać)[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|